[Tic Tac Toe 007] Cant / Brian Ffar - Reach For It / Drip

- wax
pheek
mnml maxi
mnml maxi
Posts: 1974
Joined: Thu Aug 26, 2004 6:28 am
Location: montreal
Contact:

Re: tic tac

Post by pheek »

peter glitch and crackle wrote:excuse me ? it seems as if you guys can talk anything you want here . but i am mister negative ?
I prefer reading things like "arrangements are not too tight", "too much reverb", "i dont like the selection of sounds", "percussion doesn't catch my attention."

If you just say a record "is weak", it doesn't give either the artist or the label any chance to give you something "better" the next time. :wink:
User avatar
gillsans
mnml maxi
mnml maxi
Posts: 1115
Joined: Thu Aug 11, 2005 12:55 am
Location: Rural Canada
Contact:

Post by gillsans »

Constructive critisism is difficult to give and even harder to take. At my office we have design reviews which are tough to go through, but at the end make for better stronger work.
Keepin' the beats deep in the groove bunker
User avatar
Brian Ffar
mnml mmbr
mnml mmbr
Posts: 497
Joined: Thu Jun 17, 2004 11:10 pm
Contact:

Post by Brian Ffar »

gillsans wrote:Constructive critisism is difficult to give and even harder to take. At my office we have design reviews which are tough to go through, but at the end make for better stronger work.
only way to improve imo...a lot of people on these boards are always blowing smoke, so it's nice to see some honest opinions, whatever they may be.

B
User avatar
sohrab
mnml mmbr
mnml mmbr
Posts: 293
Joined: Tue Jul 19, 2005 1:00 pm
Contact:

Post by sohrab »

Brian Ffar wrote:only way to improve imo...a lot of people on these boards are always blowing smoke, so it's nice to see some honest opinions, whatever they may be.
B
man I didn't know that it was you brian :shock:
what you used to make it?!
User avatar
patrick bateman
mnml maxi
mnml maxi
Posts: 5432
Joined: Mon Feb 07, 2005 10:02 am
Location: Copenhagen Denmark
Contact:

Post by patrick bateman »

For the Spanish people here->

Este es el tercer trabajo que reseñamos de Tic Tac Toe Records en los últimos meses, por lo que ya no creo que sorprenda a nadie que volvamos a hablar bien de una nueva referencia venida desde las frías aguas de Dinamarca, ¿no? El danés Cant, o lo que es lo mismo, Hansen, del dúo Hansen & Dj Daniel, es el encargado, junto al joven norteamericano Brian Ffar, de abrirnos de nuevo la mente y dejar volar nuestra imaginación. Dos temas, “Reach For It (The Verdict)” y “Drip”, y cuatro cortes. ¿El resultado? Un cóctel molotov, interpretable en dos formas. Para un sector amplio del clubbing, que buscaba escuchar otro “Serenetti” trentemoliano u otro “Sinking” puro y duro, como el que firmase Pheek a mediados del año pasado, no ha resultado lo suficientemente satisfactorio. Yo en mi primera escucha me llevé la misma impresión, pensé que este disco había bajado el nivel de las anteriores referencias. No obstante, a pesar de que puede que haya algo de cierto en esto, el disco no es nada malo. La apuesta desde Tic Tac Toe es la de dejarse llevar por lo que ellos creen y a ellos les gusta, no por lo que se puede llegar a vender. Y este disco no ha vendido tanto como el de Trentemøller, es más, tampoco es tan redondo como el de este, pero no es de mucha menor calidad. El cóctel molotov de verdad está en “Drip”, de Brian Ffar, y es que lo mires por donde lo mires es un corte brillante, minimal techno bailable a rabiar pero cargado de micro-sonidos mutantes que cambian de estar en situación fría fría (como el invierno de Chicago) a una situación calenturienta (como los veranos de Chicago, para que irse más lejos). La remezcla de Cant le quita el groovie, la profundidad y la versatilidad del original, y le imprime carácter y músculo a base de bombo, haciendo de “Drip” lo que quizás le faltaba, presencia absoluta en la pista de baile, por dureza más que por firmeza, ya que al fin de cuentas, lo que hace es perder enteros...pero ya se sabe, el público lo que quiere es bombo. La otra cara, la que en principio es la principal, es algo más floja. Cant no firma el tema que le hará ganar un millón de dólares, ya que abusa en demasía de la cargante melodía, y Brian Ffar no mejora en términos totales al original, siendo demasiado ingenuo para hacerse respetar, aunque ya aquí se intuye que será alguien que en el futuro dará de qué hablar. Por lo que, una vez dicho esto, nos quedaremos sin dudar con la cara b.

Puntuación: 7/10

http://www.culturanocturna.com/discos/i ... It/%20Drip
User avatar
Brian Ffar
mnml mmbr
mnml mmbr
Posts: 497
Joined: Thu Jun 17, 2004 11:10 pm
Contact:

Post by Brian Ffar »

sohrab wrote:
Brian Ffar wrote:only way to improve imo...a lot of people on these boards are always blowing smoke, so it's nice to see some honest opinions, whatever they may be.
B
man I didn't know that it was you brian :shock:
what you used to make it?!
Cubase SX 2
plaster
mnml maxi
mnml maxi
Posts: 2877
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:40 pm
Location: Soul Horizon
Contact:

Post by plaster »

i had to listen to the record since that little misunderstanding... well, i like it and i like brian's part the most. why, probably because he used that frequency in his clicks which is perfect for minimal.

thumbs up!
Drop the idea of becoming someone else, because you are already a masterpiece.
User avatar
patrick bateman
mnml maxi
mnml maxi
Posts: 5432
Joined: Mon Feb 07, 2005 10:02 am
Location: Copenhagen Denmark
Contact:

Post by patrick bateman »

De:Bug review:

Cant / Brian Ffar –reach for is / drip (tic tac toe 07)
5/5


Raveline review:

Cant / Brian Ffar –reach for it (tic tac toe)
3/6
Post Reply